Projektbilen i Zackrisson verkstad med brödernas Saab V4 Turbo Racing i bakgrunden
Det rostskadade hjulhuset och karossidan med en ny plåtdel som skall monteras.
Garagemöte med Saabveteraner och projektgruppen
På väg till lackering på NEVS
Grundmålning av takets insida
Daniel Karlsson i lackboxen på NEVS har lagt grundfärg på de lösa detaljerna
Ytlack i motorrum och hjulhus färdigt
Så här fint är det nu invändigt i bilen.
Karossen färdig och väntar på avhämtning
NEVS Paint Shop personal som hjälpt oss, från vänster: Process Engineer Daniel Karlsson, Senior Process Engineer Mikael Seppi och Director Manufacturing Bertil Gustavsson samt Lackerare Anders Andreasson (saknas på bilden)
Thure Stam från Muséet kontrollerar att karossen är väl förankrad inför transporten
På plats i Museets verkstad, Åke Zackrisson (tv) i samspråk med Hans Eklund
Bakaxel och fjädrar på plats
Kabelhärva, framvagn och huvudbromscylinder monterade
Jan Erik Liedberg monterar hatthyllan i tunn aluminium
Den numera ultralätta bakre delen, som man enkelt kan lyfta med handkraft
Inredningen monterad förutom varvräknare och träratt
Nu saknas bara motorn
För första gången på egna hjul, alldeles för hög eftersom fjädrarna inte kapats till rätt längd ännu
I samband med Svenska Saab klubbens årsmöte 30 mars 2019 visade bilen för första gången officiellt..
Majoriteten av arbetsgruppen samlad
Hjulinställning
Interiören med bara det som behövs i en racerbil
Motorrummet med den dubbla Solexförgasaren i förgrunden
Åke Zackrisson och Ulf Andersson visar upp bilen för publiken på Saab Bilmuseum Festivalen 2019.
Gösta Karlssons familj i anslutning till överlämningsceremonin.
Göstas fru Ulla provsitter bilen och påpekar för oss att varvräknaren sitter fel!