Bli en Saab Car Museum Supporter

For information in English, please click here

Bli en Saab Car Museum Supporter

Använd QR-koden för att snabbt bli medlem.

Swisha till 123 051 90 66

Bli en Saab Car Museum Supporter du också
Klart att du vill vara med i gänget och bli en Saab Car Museum Supporter du också! Medlemsavgiften är endast 300 kr/år och ger dig fritt inträde till Saab Car Museum. För nya medlemmar som betalar avgiften i ­november eller december gäller avgiften även för ­kommande år. Vi skickar en bekräftelse på betalningen via mail, så var noga med att ange en giltig mailadress. När vi tagit emot din betalning skickar vi en bekräftelse via e-post, så se till att du anger en giltig e-postadress. (Kontrollera även din skräpmail om du inte fått något mail, då det verkar som vissa mailprogram anser att våra mail är spam.)

Tänkt åka på Saabfestivalen i år?
Det finns ytterligare en fördel med att vara medlem i Saab Car Museum Support Organization i år. Som medlem i Stödföreningen får du fri entré till Museet under hela Festivalen och slipper köpa Festivalpass. Detta gäller om du blir medlem senast den 30 april 2024.

Livstids medlemskap
Du har också möjlighet att skaffa ett livstids medlemskap för en avgift på 3 000 kr. Om du väljer det alternativet ber vi dig att skicka ett separat mail som talar om att din betalning avser livstids medlemskap.

Varför skall man bli medlem i Saab Car Museum Support Organization?
Saab Car Museum Support Organization är en ideell förening vars ändamål är att främja Saab Bilmuseums verksamhet. Detta sker genom olika aktiviteter som har till uppgift att skapa ekonomiska medel som används för att utveckla muséets verksamhet, genomföra olika projekt med mera.

Ett par exempel på detta är t.ex den Grupp 3-bil som föreningen köpt in och minutiöst restaurerat och sedan skänkt till Saab Bilmuseum. Bilen är en replika av den den bil som Gösta Karlsson så framgångsrikt tävlade med på 60-talet. Föreningen har även bidragit till publiceringen av flera böcker, bl.a en bok om Gunnar Ljungström, mannen som startade biltillverkningen på Saab, och hans medarbetare under perioden 1945-1969.

Genom att bli en Saab Car Museum Supporter är även du med och bidrar till att Saab Bilmuseum kan fortsätta utvecklas och vara navet för alla Saabentusiaster. Genom att bli en Saab Car Museum Supporter visar du att du är en del av gemenskapen och kan känna den så eftertraktade Saabandan.

Donationer
Om du vill stödja föreningen med en donation är det alltid extra välkommet, antingen för något specifikt ändamål eller som en allmän gåva. Föreningen har många egna idéer kring projekt som skulle gagna både Saab Car Museum och er Saab Car Museum Supporters, men vi är naturligtvis öppna för fler idéer. Det är tillsammans som vi bygger ett levande museum och en stark sammanhållning bland alla Saab Car Museum Supporters.

Inbetalning görs med något av alternativen nedan.

Skicka gärna ett separat meddelande med ­information om donationen/gåvan är allmän ­eller för något specifikt ändamål, se ­Donationer. ­Använd länken längst ner sidan. Vi skickar en ­bekräftelse på donationen via mail, så var noga med att ange en giltig adress.

Betalningssätt
Du kan göra din betalning på olika sätt. Förutom genom Swish som du även ser ovan kan du använda bankgiro eller Paypal. Klicka bara på länkarna nedan och följ instruktionerna. Kom ihåg att alltid ange fullständigt namn och en giltig e-postadress att vi kan skicka en bekräftelse på att betalningen är mottagen.

• Bankgiro nr: 138-1102
  • Swish nr: 123 051 90 66

Vid banköverföring från utlandet, använd nedanstående kontouppgifter:

• IBAN: SE28 6000 0000 0007 0101 6418
  • Swift: HANDSESS

Hjälpa till på annat sätt
Föreningens arbete grundar sig främst på ideellt arbete från de många entusiaster som anslutit sig till föreningen och vill dela med sig av sitt kunnande och engagemang. Har du något du skulle kunna bidra med? Tveka inte att höra av dig. Kanske sitter du på ovärderlig kunskap, kan berätta värdefulla historier från när det begav sig eller helt enkelt bara är en hejar på att baka gott kaffebröd. Kontakta föreningen